Έργο που πραγματοποιήθηκε με συνεργάτη τον Ανδρέα Αλτσιτζόγλου

Εφήμερες παρεμβάσεις στην πόλη

Οι τρεις προτάσεις που αποτελούν τις “Εφήμερες παρεμβάσεις στην πόλη” αφορούν το εφήμερο στην πόλη που όλο και με γρηγορότερους ρυθμούς εναλλάσσεται σήμερα και επηρεάζει το αστικό τοπίο. Δεν είναι μόνο οι δρόμοι, οι πλατείες και οι όψεις των κτιρίων καθοριστικά στοιχεία του αστικού χώρου. Μια σειρά από πρόσθετες, συχνά αυτοσχέδιες παρεμβάσεις από λυόμενες κατασκευές, περίπτερα, γκράφιτι, υπαίθριες εκθέσεις και αγορές παίζουν σήμερα επίσης σημαντικό ρόλο. Η αρχιτεκτονική απέχει συνήθως από τις εκδηλώσεις αυτές, ενώ η περιβαλλοντική της διάσταση που αποκτά όλο και μεγαλύτερη σημασία, θα επέβαλε τη συμμετοχή της. Διότι τόσο οι μόνιμες όσο και οι εφήμερες κατασκευές συμπράττουν σήμερα στη διαμόρφωση της αστικής εικόνας.

Οι εγκαταστάσεις στην Καλαμάτα, την Αθήνα και τη Χαλκίδα, αν και διαφέρουν μεταξύ τους, έχουν ένα κοινό στόχο. Την ανάδειξη του εφήμερου σε ιδιαίτερο αρχιτεκτονικό θέμα και την αξιοποίησή του στη διαμόρφωση του αρχιτεκτονικού τοπίου.

Καλαμάτα: Αστικές Χορογραφίες

Ο τίτλος αναφέρεται στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού της Καλαμάτας και παραπέμπει τόσο στο χορό, όσο και στο χώρο. Υπαινίσσεται έτσι τη ρευστότητα του αστικού τοπίου από την παρεμβολή εφήμερων εγκαταστάσεων. Μια σειρά από έγχρωμα ημιδιαφανή πετάσματα κατασκευασμένα από πλεξιγκλάς ή καραβόπανα μέσα σε μεταλλικά πλαίσια, μεταφέρονται εύκολα επιτόπου, συναρμολογούνται ανά δύο υπό γωνία και σταθεροποιούνται με μια πυραμιδοειδή απόληξη. Δημιουργείται έτσι μια ευέλικτη κυτταρική δομή από επαναλαμβανόμενα οξυκόρυφα πρίσματα, τα οποία συνδυάζονται με ποικίλους τρόπους ανάλογα κάθε φορά με την εκδήλωση για την οποία προορίζονται (έκθεση, ενημέρωση, παράσταση) και τον διατιθέμενο χώρο (δρόμος, πλατεία, λιμάνι). Το αποτέλεσμα χαρακτηρίζεται από μια κινητικότητα που παραπέμπει στη ρευστότητα της χορευτικής πράξης. Ο αστικός χώρος μετατρέπεται έτσι σ’ ένα προσκήνιο και ο χορός διαχέεται συμβολικά στην πόλη.